Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos oss. Därför är det viktigt att du hör av dig till oss om något inte fungerar som det ska eller om du har några klagomål.
Kontakta i första hand vår kundtjänst på 0472-150 38.
Dina rättigheter som konsument regleras i de allmänna avtalsvillkoren, i ellagen kapitel 11 samt fjärrvärmelagen 2008:263.
Om du inte är nöjd med det svar du får av kundtjänst kan du kontakta oss skriftligen via e-post eller post, så prövar vi ditt ärende.
Om du vill gå vidare ytterligare med ditt ärende kan du vända dig till någon av följande aktörer:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en myndighet som prövar tvister mellan konsumenter och företag. Du kan få ditt ärende prövat av ARN.
Telefon: 08-508 860 00
Läs mer om ARNDu kan vända dig till Energimarknadsinspektionen för prövning av villkor, men även vid synpunkter gällande elnätspriser, anslutningsavgifter och leveranskvalitet i elnätet.
Telefon: 016-16 27 00
Läs mer om EIFjärrvärmenämnden medlar vid förhandlingar och tvister mellan fjärrvärmeföretag och fjärrvärmekunder.
Telefon: 016-544 21 08
Läs mer om FjärrvärmenämndenAv Energimarknadsbyrån kan du få information, råd och vägledning i frågor gällande elmarknaden.
Telefon: 08-522 789 50
Läs mer om EnergimarknadsbyrånHallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket och erbjuder kostnadsfri rådgivning.
Telefon: 0771-525 525
Läs mer om konsumentvägledningAlvesta kommun erbjuder oberoende och kostnadsfri energi- och klimatrådgivning för privatpersoner, föreningar och företag.
Telefon: 0472-150 78
Läs mer om energirådgivning