Alvesta Energi får mycket väl godkänt i kundnöjdhet

Vi på Alvesta Energi är glada över att kunna berätta att vi i juni 2025 fick betyget mycket väl godkänd i en kundundersökning genomförd av supportföretaget TMJ Group, en fristående undersökningsleverantör.

Alvesta Energi har i juni 2025 fått betyget mycket väl godkänd i kundnöjdhet! Supportföretaget TMJ Group, som är specialister inom energibranschens samtliga affärsområden (elnät, fjärrvärme, elhandel, återvinning, stadsnät, vatten/avlopp, gata/park, fordonsgas och bostäder/lokaler), genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar inom branschens olika segment. Där ställs höga krav på oss som bolag, vilket bland annat innebär att vi måste följa upp och förbättra de utvecklingsområden som kommer av undersökningens genomförande.

Genom regelbundenheten garanterar vi att du som kund hamnar i fokus för vår utveckling. Du kan känna dig trygg med att allt som sägs till oss i dessa studier framförs till vår ledningsgrupp, styrelse och personal för direkt implementering i vårt utvecklingsarbete. Trots att du som kund är anonym i undersökningens genomförande kan vi på ett innovativt sätt ta del av dina tankar och önskemål.

Genom en unik intervjuteknik, där dialogen med varje respondent är viktig och tas tillvara, får vi en möjlighet att leva i ständig förbättring. Tack för att du hjälper oss att bli bättre. Du är det viktigaste vi har!

Om Supportföretaget TMJ Groups kundnöjdhetsundersökningar

Nöjdhetsindex baseras på tio nöjdhetsfrågor som är viktiga för kunden. Frågorna presenteras övergripande i ett nöjdhetsindex på skalan 0-100. Detta nöjdhetsindex är ett så kallat dynamiskt index vilket kontinuerligt uppdateras vartefter nya mätningar uppdateras. Idag genomför ett hundratal energibolag med dessa olika affärsområden Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar, varvid benchmarking och jämförelser på ett flertal områden är möjliga. Av respekt för de företag som erhåller lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör Supportföretaget aldrig ett enskilt företags nöjdhetsindex utan varje företag kan själva välja att berätta om sitt erhållna nöjdhetsindex.

Nöjdhetsemblem delas ut enligt nedan erhållna indexvärden:
Nöjdhetsindex 50-65 = Godkänd
Nöjdhetsindex >65-75 = Väl godkänd
Nöjdhetsindex >75 = Mycket väl godkänd
Nöjdhetsindex = Bäst, erhålls av det företag som i nämnd studie nått allra högst nöjdhetsindex av samtliga deltagande företag.

För mer information om Supportföretagets Energibolagsindex, kontakta Tove Åkerman-Stenman på energi@supportforetaget.se.